Loading
Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες: Επιταχύνοντας την έρευνα και την ανάπτυξη, εμπλουτίζοντας την ακαδημαϊκή ζωή - 29ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών

Χρόνος μέχρι το Event:

21
days
10
hours
48
minutes
37
seconds
εγγραφή

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Δείτε εδώ τις φωτογραφίες από το 29ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Πατήστε εδώ για να δείτε το Πρόγραμμα του Συνεδρίου σε pdf μορφή και το Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα.

Δείτε εδώ τα Πλήρη Κείμενα των Εργασιών.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην έρευνα, τη διδασκαλία, την εκπαίδευση και τη διασύνδεση τους με την αγορά εργασίας, ενθαρρύνοντας την καινοτομία και την ισότιμη, χωρίς αποκλεισμούς, πρόσβαση στην επιστημονική πληροφορία.

Το ετήσιο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών είναι ο σημαντικότερος θεσμός για τις ελληνικές ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες και μία από τις σπουδαιότερες εκδηλώσεις στο χώρο των ελληνικών βιβλιοθηκών, καλύπτοντας θέματα υπηρεσιών και τεχνολογιών πληροφόρησης, αυτοματισμού και εξοπλισμού βιβλιοθηκών, πηγών πληροφόρησης και συνδρομών. Κατά τη διάρκεια των εργασιών του βιβλιοθηκονόμοι, μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας και προμηθευτές που δραστηριοποιούνται στο χώρο έχουν την ευκαιρία να διευρύνουν τις γνώσεις τους, να επικοινωνήσουν με συναδέλφους τους, να ανταλλάξουν ιδέες και εμπειρίες και να ενημερωθούν για τις εξελίξεις στο χώρο των βιβλιοθηκών, καθώς και για νέα προϊόντα και υπηρεσίες.

Στόχοι του φετινού συνεδρίου είναι
• Η διερεύνηση αναδυόμενων τάσεων και τεχνολογιών που διαμορφώνουν το μέλλον των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η εικονική πραγματικότητα και η ανάλυση δεδομένων.
• Ο αντίκτυπος των δημοσιεύσεων ανοιχτής πρόσβασης, των ανοιχτών εκπαιδευτικών πόρων, των θεμάτων πνευματικών δικαιωμάτων και των καινοτόμων μοντέλων επιστημονικής επικοινωνίας.
• Η ανάδειξη της σημασίας της πληροφοριακής παιδείας στην ψηφιακή εποχή και στρατηγικών για τη διδασκαλία ψηφιακών δεξιοτήτων σε φοιτητές και ερευνητές.
• Η διερεύνηση ευκαιριών για συνεργασία μεταξύ ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών και άλλων ενδιαφερόμενων μερών, όπως καθηγητές, φοιτητές, τμήματα πληροφορικής, ερευνητικά κέντρα και πολιτιστικούς φορείς.
• Η σπουδαιότητα δημιουργίας περιεκτικών και διαφορετικών περιβαλλόντων βιβλιοθηκών, με την ενθάρρυνση της ισότιμης πρόσβασης στην επιστημονική πληροφορία και την υποστήριξη κοινοτήτων που υποεκπροσωπούνται.
• Η συζήτηση αποτελεσματικών στρατηγικών μάρκετινγκ, δέσμευσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης και πρωτοβουλιών προσέγγισης της κοινότητας για την προώθηση των υπηρεσιών και των πόρων της βιβλιοθήκης.

Η Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης του ΑΠΘ έχει τη χαρά φέτος να συνεχίσει την παράδοση του θεσμού αυτού και να διοργανώσει το

29ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, με θέμα:
"Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες: Επιταχύνοντας την έρευνα και την ανάπτυξη, εμπλουτίζοντας την ακαδημαϊκή ζωή"
στις 27-29 Νοεμβρίου 2023 στο ΑΠΘ.

Σας περιμένουμε όλους!
Η Οργανωτική Επιτροπή

ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ

Οι παρακάτω άξονες παρέχουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων που αντιμετωπίζουν τις τρέχουσες προκλήσεις και ευκαιρίες στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες. Μπορείτε να επιλέξετε αυτούς που είναι πιο σχετικοί με το αντικείμενο και την κατάρτισή σας και να παρουσιάσετε τις ιδέες και τις εμπειρίες σας.

• Ανοιχτή Επιστήμη
• Ερευνητικά δεδομένα
• Ακεραιότητα, αξιολόγηση και διάχυση της έρευνας
• Βιώσιμα μοντέλα δημοσίευσης
• Πνευματικά δικαιώματα
• Τεχνητή νοημοσύνη
• Συμπερίληψη
• Οργάνωση, διοίκηση και μάρκετινγκ ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών
• Η Βιβλιοθήκη ως εκδότης
• Αξιολόγηση της απόδοσης των υπηρεσιών Βιβλιοθηκών
• Ανάπτυξη και εκπαίδευση ψηφιακών δεξιοτήτων
• Συνέργειες μεταξύ Βιβλιοθηκών και φορέων πολιτισμού

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Ηλιάνα Αρακά

Θεόδωρος Θεοδωρόπουλος

Μαρία Καπία

Γιάννης Κουρμούλης

Λία Ολλανδέζου

Δέσποινα Παπαδάκη

Σοφία Παπαδοπουλου

Νίκη Παπαζαφειροπούλου

Ζήσης Σημαιοφορίδης

Αγγελική Χατζηγεωργίου

Ελευθερία Κοσέογλου
( Social Media)
τηλ.: 2310 995324, 2310 995352

email: [email protected]

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Χατζηγεωργίου Αγγελική, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Κεντρικής Βιβλιοθήκης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (πρόεδρος)

Βαρδακώστα Ιφιγένεια, Υπεύθυνη Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

Κακάλη Ντίνα, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Βιβλιοθήκης, Πάντειο Πανεπιστήμιο

Κατσιρίκου Ανθή, Πρόεδρος ΕΕΒΕΠ,  Προϊσταμένη Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης, Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Κουκουράκης Μανόλης, Βιβλιοθηκονόμος Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Κλαψόπουλος Γιάννης, Προϊστάμενος Διεύθυνσης Βιβλιοθήκης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Κουρή Σταυρούλα, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο

Νταουντάκη Μαρία, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Βιβλιοθήκης, Πολυτεχνείο Κρήτης

Παπαϊωάννου Αριέττα, Αναπληρώτρια Προϊσταμένη Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Τσάκωνας Γιάννης, Προϊστάμενος Διεύθυνσης Βιβλιοθήκης, Πανεπιστήμιο Πατρών

ΕΓΓΡΑΦΗ

Οι ηλεκτρονικές εγγραφές έκλεισαν στις 10 Νοεμβρίου 2023. Τα έξοδα συμμετοχής δεν επιστρέφονται.

Για ΕΤΑΙΡΙΚΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ με έκδοση τιμολογίου παρακαλώ στείλτε μας το αίτημά σας στο info@medevents.

Κατηγορία Εγγραφής Κόστος
Ομιλητής/τρια 20 €
Εργαζόμενος/η σε βιβλιοθήκες 20 €
Φοιτητής/τρια 10 €
Άλλη ειδικότητα 30 €
Χορηγός
δωρεάν

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Workshops 29ου Πανελληνίου Συνεδρίου Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών

ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΑ WORKSHOPS

Στο πλαίσιο του 29ου ΠΣΑΒ, θα διεξαχθούν τα ακόλουθα workshops:

1. Δευτέρα 27/11/23, 15.30-16.30: "Γνωριμία με δύο εργαλεία εφαρμογής Ακεραιότητας της Έρευνας και υπεύθυνης Ανοικτής Επιστήμης: το Toolbox του προγράμματος SOPs4RI και το Knowledge Hub του προγράμματος ROSiE"
Παναγιώτης Κάβουρας, Σχολή Χημικών Μηχανικών, ΕΜΠ

2. Τρίτη 28/11/23, 15.00-16.00: "TurnitIn: Διασυνδεδεμένες πλατφόρμες & AI"
Ελευθερία Κοσέογλου, Κεντρική Βιβλιοθήκη, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Δημήτρης Δημητρακόπουλος, ΒΙΚΕΠ, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Προσκεκλημένος: Nigel Henderson, Business Manager EMEA, Turnitin

3. Τρίτη 28/11/23, 16.00-17.30: "Η προσβασιμότητα στα αρχεία παρουσιάσεων (PowerPoint): βασικές τεχνικές, προδιαγραφές, προβληματισμοί και συζήτηση με χρήστες/χρήστριες με εντυπαναπηρία"
Κωνσταντία Κακάλη, Μαρία Λιάρου, Μαρία- Ειρήνη Τσουράκη, Ελβίρα Μπογιατζή, Ομάδα Προσβασιμότητας ΣΕΑΒ

4. Τετάρτη 29/11/23, 12.00-13.00: "Αυτοματοποιημένες ροές εργασίας και τεχνητή νοημοσύνη μέσω του Microsoft Power Automate"
Ελισάβετ Χανταβαρίδου, Βιβλιοθήκη ΠΑΜΑΚ, Τμ. Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης, ΠαΔΑ
Σαράντος Καπιδάκης, Τμ. Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης, ΠαΔΑ

Προκειμένου να εξασφαλίσετε τη συμμετοχή σας, θα πρέπει να δηλώσετε ενδιαφέρον στην παρακάτω φόρμα (μπορείτε να επιλέξετε όσα επιθυμείτε).
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή σας στα workshops είναι να έχετε ολοκληρώσει την εγγραφή σας στο συνέδριο.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Α. ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΕΡΙΛΗΨΕΩΝ ΕΩΣ 24/9/2023:
Μπορείτε να συμπληρώσετε την ηλεκτρονική φόρμα, με συνημμένη την περίληψη. Ο υπεύθυνος συγγραφέας θα λάβει email επιβεβαίωσης παραλαβής της περίληψης.

Οδηγίες για τη συγγραφή των περιλήψεων
• Οι περιλήψεις των εργασιών πρέπει να έχουν έκταση 200-300 λέξεις, μαύρα γράμματα, σε μονό διάστιχο, με γραμματοσειρά Times New Roman, μέγεθος 12
• Θα πρέπει να περιλαμβάνουν τα εξής στοιχεία στα ελληνικά και αγγλικά:

o Τίτλος εργασίας (με κεφαλαία γράμματα έντονα γράμματα - bold)
o Συγγραφείς (με πεζά γράμματα, επίθετο, αρχικό του ονόματος, υπογραμμίστε το/τα όνομα/τα του/των συγγραφέα/ων που παρουσιάζει/ουν την εργασία)
o Επωνυμία Ιδρύματος/ Φορέα (με πεζά γράμματα)
o Πέντε (5) λέξεις κλειδιά
o Κείμενο περίληψης

Δεν θα γίνει δεκτή εργασία η οποία δεν πληροί όλες τις παραπάνω προϋποθέσεις

• Οι περιλήψεις των εργασιών θα εξεταστούν από την επιστημονική επιτροπή, η οποία θα αποφασίσει για την αποδοχή ή απόρριψή τους ως τις 11 Οκτωβρίου 2023. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχουν οι εργασίες άμεσης υλοποίησης που αφορούν σε συνεργασίες και επεκτάσεις δράσεων μεταξύ των ιδρυμάτων.
• Η αποδοχή ή μη της εργασίας σας, από την Επιστημονική Επιτροπή, θα γνωστοποιηθεί στον υπεύθυνο της εργασίας. Σε περίπτωση που δεν λάβετε απάντηση, παρακαλούμε να επικοινωνήσετε με τη Γραμματεία στο τηλ.: 2310801455.

Β. ΥΠΟΒΟΛΗ ΠΛΗΡΟΥΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΕΩΣ 10/11/2023:
Οι εργασίες που θα γίνουν αποδεκτές, θα πρέπει να πληρούν τα παρακάτω απαιτούμενα:

o Τίτλος εργασίας (με κεφαλαία γράμματα έντονα γράμματα - bold)
o Συγγραφείς (με πεζά γράμματα, επίθετο, αρχικό του ονόματος, υπογραμμίστε το/τα όνομα/τα του/των συγγραφέα/ων που παρουσιάζει/ουν την εργασία)
o Επωνυμία Ιδρύματος/ Φορέα (με πεζά γράμματα)
o Πέντε (5) λέξεις κλειδιά
o Κείμενο περίληψης
o Κείμενο εργασίας περίπου 2500 λέξεων συμπεριλαμβανομένων και των βιβλιογραφικών αναφορών, αλλά όχι των περιλήψεων

Εφόσον κατατεθεί η εργασία, διορθώσεις γίνονται δεκτές έως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής, ακολουθώντας τον σύνδεσμο που θα λάβετε στο email επιβεβαίωσης παραλαβής της εργασίας σας.
Η κύρια γλώσσα του συνεδρίου είναι ελληνικά και σε αυτή γίνεται αποδεκτό και προς δημοσίευση το περιεχόμενο των εγκεκριμένων εργασιών.
Οι εργασίες θα δημοσιευτούν ηλεκτρονικά στον ιστότοπο του Συνεδρίου και της ΒΚΠ ΑΠΘ με άδεια Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Ειδοποίηση Πνευματικής Ιδιοκτησίας
Οι Συγγραφείς που υποβάλλουν εργασία σ΄ αυτό το συνέδριο συμφωνούν στους κάτωθι όρους:
1. Οι Συγγραφείς διατηρούν τα πνευματικά δικαιώματα επί του έργου τους, ενώ επιτρέπουν στο συνέδριο να θέσει αυτό το αδημοσίευτο έργο υπό την άδεια Creative Commons Attribution 4.0 International License, που επιτρέπει σε άλλους να έχουν ελεύθερη πρόσβαση, να χρησιμοποιούν και να διαμοιράζονται το έργο αναφέροντας την πατρότητα του έργου και την αρχική παρουσίασή του σ’ αυτό το συνέδριο.
2. Οι Συγγραφείς μπορούν να αντιπαρέλθουν τους όρους αυτής της Creative Commons άδειας και να εισέλθουν σε χωριστούς, πρόσθετους συμβατικούς-δεσμευτικούς διακανονισμούς για την μη αποκλειστική διανομή και μετέπειτα δημοσίευση αυτού του έργου (π.χ. να δημοσιεύσουν μια αναθεωρημένη εκδοχή του σε ένα περιοδικό, να το εντάξουν στον κατάλογο/αποθετήριο ενός θεσμικού φορέα ή να το δημοσιεύσουν σε ένα βιβλίο), αναφέροντας την αρχική παρουσίασή του σ’ αυτό το συνέδριο.
3. Επιπλέον, οι συγγραφείς ενθαρρύνονται να δημοσιεύσουν και να μοιραστούν το έργο τους στο διαδίκτυο (π.χ. σε καταλόγους θεσμικών φορέων ή στην προσωπική τους ιστοσελίδα) κάθε στιγμή πριν και μετά το συνέδριο.

Διαμονή

Παρακαλούμε ελέγξτε εδώ διαθεσιμότητα σε ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης (άφιξη 27 Νοεμβρίου-αναχώρηση 29 Νοεμβρίου, μονόκλινο δωμάτιο) σε ειδικές τιμές για τους συμμετέχοντες του συνεδρίου Ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες:
Επιταχύνοντας την έρευνα και την ανάπτυξη, εμπλουτίζοντας την ακαδημαϊκή ζωή.

Η κράτηση μπορεί να ολοκληρωθεί online με τη χρήση πιστωτικής/χρεωστικής κάρτας.
Στο σύνδεσμο έχετε τη δυνατότητα να τροποποιήσετε την αναζήτηση με βάση τις ανάγκες διαμονής σας (πχ διαφορετικές ημέρες διανυκτέρευσης, δίκλινο κλπ).

Στο κόστος δωματίου δεν συμπεριλαμβάνεται ο φόρος διαμονής αξίας
από 1,5 έως 4 ευρώ ανά διανυκτέρευση.

Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε επικοινωνήστε στο [email protected]

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη, το μέρος που η UNESCO ανακήρυξε Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς 15 από τα «στολίδια» της πόλης. Πολιτισμός, ιστορία, γαστρονομία, νυχτερινή ζωή… Η Θεσσαλονίκη τα έχει όλα!!
Η Θεσσαλονίκη είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας. Είναι μια φιλόξενη, χαλαρωτική πόλη έτοιμη να σας «κακομάθει» με τις αμέτρητες επιλογές επισκέψεών της, γεμάτη ζωή, μέρα και νύχτα, λόγω των χιλιάδων φοιτητών της που σπουδάζουν στα πανεπιστήμιά της.
Στη σύγχρονη Θεσσαλονίκη, θα συναντήσετε ιστορία, τέχνη και διαφορετικούς πολιτισμούς 2.300 χρόνων ιστορίας της πόλης, θα έχετε την ευκαιρία να γευτείτε την πλούσια γαστρονομική της παράδοση, με φήμη πολύ πέρα από τα ελληνικά σύνορα, θα χαλαρώσετε στην πανέμορφη ακτή βλέποντας τον ήλιο να χάνεται στο Αιγαίο και θα αφεθείτε στους βραδινούς ρυθμούς μιας πόλης όπου η νυχτερινή ζωή τελειώνει λίγο πριν το πρώτο φως της ημέρας!
- Ο επίσημος Ταξιδιωτικός Οδηγός Θεσσαλονίκης
- 8 Αυθεντικές εμπειρίες στη Θεσσαλονίκη - Ανακαλύψτε την Ελλάδα
- Η φιλόξενη πόλη της βόρειας Ελλάδας - Ανακαλύψτε την Ελλάδα
- Οι 11 πιο δημοφιλείς εμπειρίες στη Θεσσαλονίκη - Ανακαλύψτε την Ελλάδα
- Πώς να περάσετε 72 ώρες στη Θεσσαλονίκη - Ανακαλύψτε την Ελλάδα

10 ΜΕΡΗ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ
Αρχαιολογικό Μουσείο
Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού
Λευκός Πύργος
Λιμάνι
Ροτόντα και Αψίδα του Γαλέριου
Βυζαντινά Τείχη – Πύργος Τριγωνίου – Επταπύργιο
Ρωμαϊκή Αγορά
Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης
Κτίριο Κεντρικής Βιβλιοθήκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Πανεπιστημιούπολη ΑΠΘ, 54124
Τηλ. +30 2310 995324
Tel: +30 2310 995324
E-mail: [email protected]

P.C.O. ORGANIZER–SECRETARY AND CONGRESS OFFICE

INVENTICS S.A. – Medevents.gr
Technopolis, THERMI II Building, 9th km. Thessaloniki-Thermi
P.O. BOX 60714, 57001
Thermi Thessaloniki, Greece
Tel: +30 2310 474.400
email: [email protected]
Web: http://www.medevents.gr

MEETING VENUE
Κέντρο Διάδοσης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων
Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΚΕΔΕΑ)


ΓΛΩΣΣΑ
Η επίσημη γλώσσα του συνεδρίου είναι η Ελληνική

ΧΟΡΗΓΟΙ

 

ΧΡΥΣΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ

ΑΣΗΜΕΝΙΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ

ΧΟΡΗΓΟΙ

ΧΟΡΗΓΟΙ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΟΣ

Πληροφορίες χώρου
Κέντρο Διάδοσης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΚΕΔΕΑ)

Θεσσαλονίκη Ελλάδα

Στοιχεία PCO
PCO - Inventics S.A. | Medevents.gr

Technopolis, Building Thermi ΙΙ, 9th klm. Thessaloniki-Thermi, B.O. Box 60714, ZIP 57001, Thermi, Thessaloniki, Greece.

www.medevents.gr

+302310474400

GNTO License: 0933Ε60000074600
First name
Last name
Email
Phone